сайтСемінар вихователів району

Вихователь: Довгаль О.Г.

Зима

1. Розгляд зимового дерева. Як дерева підготувалися до зими? Чому

вони залишилися без листочків? Чи змогли б дерева залишатися зеленими і взимку? Чому? Звернути увагу дітей на брунечки на дереві .Якого вони кольору? Чому на дереві бруньки, адже зараз зима, а бруньки бувають навесні? Розповісти дітям, що деревце ще міцно “спить”, а у брунечках дрімають майбутні листочки, вони вкриті міцним панциром, який захищає їх від морозів і холоду. Спробувати визначити назву дерева.

Прочитати оповідання В.Сухомлинського “ Ялинка і липа”.

Дидактична гра “Знайди помилку”.

МАЛЮВАННЯ крейдою

ТЕМА: «Ялинка в зимовому одязі»

МЕТА: продовжувати удосконалювати вміння та навички дітей виконувати малюнок нетрадиційним способом – крейдою на папері, розвивати орієнтацію в просторі, естетичні смаки. Виховувати посидючість та старанність.

МАТЕРІАЛ: папір синього (чорного) кольору, крейда, серветка, зразок.

відкрите заняття фото 1

2.Порівняльний опис двох дерев. Відгадати загадки: На дереві гойдається,

Жупан колючий має,

на літо одягається,

а восени скидає. (каштан)

У білій одежинці,

в хустинці зелененькій

сумує край стежинки

тонесенька Оленка. (берізка)

Знайти ці дерева .Якого кольору кора дерева? Якої вони висоти? Яка форма крони? гілок? Які плоди приносять? Чи потрібне воно нам?

У берези кора біло-чорна, гілочки тоненькі, гнучкі, бруньки смолянисті, розміщені по одній. Саме дерево високе, крона велика. Берізка дає нам смачний березовий сік. У каштана кора темно-коричнева, майже чорна. Гілки товсті міцні, тверді, бруньки смолянисті розміщені по дві. Саме дерево високе, міцне , крона велика, розлога. Плоди – каштанчики бувають їстівними.

Дидактична гра “ Я назву , а ти покажи.”

ЛІПЛЕННЯ

ТЕМА: Зимове дерево

МЕТА: розвивати вміння дітей передавати в ліпленні характерні особливості зимового дерева. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, мову, мислення, уяву, творчість. Виховувати старанність, охайність, вміння бачити красу.

МАТЕРІАЛ: пластилін, стеки, дощечки, ілюстрації, зразки.

відкрите заняття фото 2

3. Праця в природі. Підгортання снігу під дерева. Навіщо це потрібно робити? Провести з дітьми дослід. Взяти дві пляшки, налити в них гарячої води. Одну залишити на відкритому місці, другу заховати в сніг. Після закінчення прогулянки звернути увагу на стан пляшок. В якій пляшці вода прохолола швидше? Чому? На основі цього досліду пояснити дітям властивості снігу. Сніг має здатність зберігати тепло. Тому деревця потрібно “укривати” снігом, щоб їм було затишно і тепло, а також коли прийде весна, пригріє сонечко, сніжок розтане і напоїть наші деревця і вони швидше прокинуться від зимового сну.

Дидактична гра “ Що було б , якби...”

ЛІПЛЕННЯ з снігу

ТЕМА: « Ох і зима!»

МЕТА: розвивати дрібну мускулатуру руки дитини під час роботи з лопаткою , пасочками та снігом, сприяти творчому підходу до виконання роботи, систематизувати знання про властивості снігу МАТЕРІАЛ: сніг, фарби, пластмасові пасочки, гаряча вода, серветка.

відкрите заняття фото 3

відкрите заняття фото 4

4. Довготривале спостереження за розпусканням брунечок. На прогулянці зрізати дві гілочки з дерева. У кімнаті поставити їх у склянки з водою. Одну розмістити на світлому місці, а іншу поставити у темне місце. Що зміниться? Зробити з дітьми висновок : що для росту рослин необхідні світло, тепло, волога і поживні речовини які містяться у ґрунті.

Дидактична гра “ Потрібне – не потрібне”.

Зробити порт фоліо спостережень за допомогою дитячих малюнків.

КОНСТРУЮВАННЯ з покидькового матеріалу

ТЕМА: Гілочки у вазі.

МЕТА: продовжити знайомити дітей з прекрасним, яке сховано у звичайних речах , що нас оточують (пінопласт), розвивати вміння та бажання перетворювати їх на вишукані речі ; розвивати фантазію, уяву, творчість.

МАТЕРІАЛ: гілочки з дерев (сухі) , пінопласт, клей, щіточки для клею, серветки, ваза.

відкрите заняття 5

5.Розглянути з дітьми ілюстрації диких тварин. Що тварини їдять взимку? Де вони знаходять собі корм? А якщо корму нема? Розповісти дітям про те, яку шкоду приносять дикі тварини деревам взимку. Вони об’їдають кору дерев і дерева можуть загинути. Як ми можемо захистити дерева?

Дидактична гра “Добре – погано”.

Читання оповідання Г. Скребицького “Хто як зимує”.

сайт

Колективний перегляд комплексного заняття з мовленнєвого розвитку. математики та малювання

Вихователь:Пустова Неля Валентинівна

Тема: "Казкові пригоди Сніговика"

Мета: Мовленнєвий розвиток: на основі розширення уявлень і знань збільшувати запас слів, що означають назви предметів, їх якості та властивості. Поповнювати словниковий запас дітей прикметниками (біла, холодна, морозна, сніжна, чарівна…)..

Закріплювати знання дітей про характерні ознаки зими, властивості снігу.

Повторити римований текст (вірш) за допомогою символів, розвивати інтонаційну виразність мовлення.

Логіко-математичний розвиток: продовжувати вчити рахувати в межах 3, закріпити кольори (червоний, синій, жовтий, зелений).

Малювання: вчити дітей орієнтуватися на площині аркуша, малювати круги різної величини.

Розвивати мовлення дітей, дрібну моторику рук.

Виховувати інтерес до природи, пізнавальну активність дітей

Хід заняття:

Вих.: Коли я зранку прийшла в нашу групову кімнату, то знайшла конверт. Як ви гадаєте, від кого він? (Відповіді дітей). Давайте дізнаємось. Для цього слід його відкрити. А мені здається, що там для вас цікаве… О-о-о, тут загадка.

Хто приходить із зимою

З величезною мітлою?

В кого носик із морквинки,

Оченята – дві вуглинки.

(Сніговик)

Вихователь. Це наш Сніговик написав листа (вихователь читає лист).

Пустова заняття

Лист

«Любі діти! Ви, мабуть, вже знаєте, що зима закінчується і снігу вже майже немає. Навіть не знаю, коли ми зможемо побачитися. А я вже дужу скучив за вами. Пам’ятаєте, як нам було весело. Тож, щоб мене не забували, я вирішив вам надіслати свій портрет. Але на жаль, маю лише один портрет. Надсилаю його вам. А у мене дуже багато друзів (зайчик, білочка, лисичка…), тому допоможіть мені… намалювати мене… Дуже прошу – допоможіть.А ще я вам дарую чарівну снігову кульку, вона навчить вас багато чого цікавого…»

Вихователь. Ось подивіться на чарівну кульку. А чарівна вона тим, що куди вона покотиться, туди ми і підемо. Готові? Тоді вперед!

Вихователь. Кинемо кульку і подивимось куди ж вона нас приведе.

(Вихователь кидає кульку в галерею зимових картин)

1. Що зображено на картинках?

2. Яка пора року?

3. Якими словами ми можемо описати зиму? (холодна, морозна, біла, красива, чарівна, сніжна…)

4. Чи подобається вам ця пора року? Чим? (Ігри в сніжки, катання на санчатах, ліплення сніговика…)

Методичний тиждень 2

Кидаємо снігову кульку

Вихователь. А зараз давайте пригадаємо, як ми вдягаємось взимку? (В теплі шубки, рукавички, шапки, шарфи, теплі чобітки).

Вихователь . А зараз давайте допоможемо Сніговичкам. Чотири братики-Сніговички склали свій одяг в одну шафу і переплутали, а хочуть вийти на вулицю погуляти. Давайте допоможемо їм і одягнемо у одяг відповідного кольору. (Дид. гра «Добери одяг за кольором»

Методичний тиждень 4

Пальчикова гімнастика «Сніжки»

Один, два, три, чотири,

Діти сніжку вже зліпили.

Сніжка кругла і гладенька

Тільки зовсім не смачненька.

Раз – підкинули у гору

Два спіймали сніжку знову.

Методичний тиждень 5

Вихователь. Відпочили трішки? Давайте далі побачимо куди поведе нас наша чарівна снігова кулька. (Вихователь кидає сніжку в те місце, де знаходиться манна крупа).

- Як ви думаєте, що це таке? А навіщо вона нам… може кашу зваримо…ні будемо малювати!

Методичний тиждень 8

Далі чарівна кулька нас привела в книжкову галерею.

- Діти, пам’ятаєте ми з вами нещодавно вчили вірш про котика. Давайте зараз його пригадаємо.

Повтор вірша за схемою.

Плаче котик на морозі,

Бо йому померзли ноги.

Ходи котику до хати,

На лежанці будеш спати.

Грамота Лавріненко

До речі, ви пам’ятаєте, про що просив нас Сніговик? Усі лісові звірята вже зачекалися! Нумо швидше почнімо малювати портрет нашого снігового друга!

(Діти малюють…)

Показ робіт

Вихователь. Ось і готові портрети Сніговичка. Я гадаю, що він буде задоволений.

.

Кiлькiсть переглядiв: 677

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.